weekendje padang padang

12 mei 2017 - Kuta, Indonesië

Vrijdag na de cultuurweek zijn we meteen vertrokken voor een weekendje weg. We hadden een hotel geboekt in padang padang. Het was een homestay. Na ongeveer 2 uur in de taxi tussen alle lawaai van de vele auto's en vooral ook scooters waren we er eindelijk. Onderweg ruik en zie je van alles wat je in Nederland niet ziet. Overal langs de weg staan eet tentjes en om de 5 meter heb je wel een mini supermarkt. In Nederland gaan ze allemaal failliet en hier komen er juist steeds meer lijkt het. Telkens ruik je weer iets anders en het niet altijd een even lekker geur..  daar zijn de koeien in dindj niks bij!

Maar terug naar onze homestay. Deze was echt heerlijk, we waren hier zeker aan toe. Eindelijk een warme douche en een kamer met airco.
We hebben hier heerlijk gegeten, satay ayam (kip met rijst en satesaus). Daarna hebben we ons toeptoernooi vervolgt, waar we afgelopen week aan begonnen zijn en toen optijd naar bed.

Zaterdag waren we optijd op gestaan om naar het mooiste strand van bali te gaan, dreamland beach. Dit was idd een erg mooi strand, met vooral veel surfers (lange haren en heel bruin). We hebben ons goed vermaakt op dit strand. De golven waren hier erg wild en je werd dus ook helemaal mee gesleurd. We hebben gewacht tot de zon onderging zodat we dit op strand konden bekijken. Foto's staan in het album.

Zondag zijn we naar binging beach geweest, deze lag 10 minuten lopen van onze homestay af. Dit was een heel anders strand. Erg veel vuilnis en stenen. Dit was nou echt een strand voor surfers, deze zaten namelijk allemaal in het water op een hoopje. Leuk om te zien wel! Na een uurtje op het strand met een zonnebril, armbandje, sarong en ijsje rijker zijn we terug gelopen naar de homestay en aan het zwembad gaan liggen.

We zouden om 8 uur opgehaald worden om terug naar Ubud te gaan. Maar om 5 uur was onze chauffeur er al. Hij had mensen af gezet bij het vliegveld en dacht rij gwn door naar de meiden uit holland die gaan vast mee. Het was niet zo erg want onderweg konden we dan avond eten bij een heerlijk restaurant. Wie het eerst de gele M zag. Mac donalds natuurlijk, ze hebben het overal dus ook hier in Bali. Eindelijk weer een beetje Nederlands eten. Het was, of we na een avondje stappen in Tilburg nog even gingen snacken.

Eenmaal terug in ons huisje in Ubud hadden we nieuwe kamergenootjes, een frans en zwits meisje dit keer. Erg gezellige meiden ook. We hebben met de andere meiden nog even onze foto's van het weekend gedeeld even skypen met thuis front en maandag gaan we dan beginnen aan onze lessen healt care.

(deze blog moest eigenlijk maandag er al op staan, ik zal maar zeggen dat het aan de wifi ligt dus morgen komt er weer een nieuwe over onze eerste werkweek).