Aan alles komt een einde, tot ziens Indonesië!

24 juni 2017 - Tuban, Indonesië

Mijn laatste verhaal typ ik nu vanuit het vliegveld van bali, wachtend op mijn terug vlucht naar Belanda.

Na 2 maanden, 21 eilanden bezocht, 16 verschillende slaapplekken, 50 tinten bruiner geworden en blonder, 10 keer de liefde is verklaard (door locals), heel veel nieuwe mensen leren kennen en vooral veel kip met rijst gegeten te hebben zit mijn reis naar Indonesië er helaas op.
Maar het was een ervaring om nooit te vergeten! Waaw wat was het mooi en wat hebben we gave dingen gedaan.
Ik ben heel wat ervaringen rijker zo ook het backbacken. Na 2 maanden met zo een tas reizen heb ik heel wat spullen achtergelaten maar ook verloren...

We hebben de laatste dagen in Indonesie vrij luxe geleefd. In flores hebben we namelijk nog 3 dagen in een resort aan het strand geslapen.
We hebben nog een aantal leuke dingen gedaan met de groep van de boot en gezellig samen gegeten.

Woensdag hebben we nog een nieuw eiland bezocht, eiland nummer 21, padar island. Dit was weer een eiland met een prachtig uitzicht! De boot stopte deze dag opnieuw ook bij pink beach en bij het manta point. Waar we dus voor de 3de keer deze reis manta's hebben gespot, wat zijn die beesten groot! Dit keer zagen we de dolfijnen weer vanuit de boot maar nu van dichtbij. Een groepje dolfijnen zwom om onze boot heen, heeel gaaf.

Donderdag zijn we terug gevlogen naar Bali vanaf Flores. Dit zou ik iedereen al aanraden om het uitzicht te zien vanaf het vliegtuig. Je ziet alle eilanden liggen omringd met witte stranden en helder blauwe zee, heeel mooi!

We zijn in Bali het plaatsje Canggu nog op gaan zoeken. We kwamen hier in de namiddag pas aan, dus zijn we even gaan shoppen voor het thuisfront. Savonds zijn we het uitgaansleven van Canggu nog even gaan bekijken en het was alweer erg gezellig! Gek om te zien dat je aan de andere kant van de wereld zit en zoveel Nederlanders tegen komt.

Vrijdag nog een dagje strand en hebben Lian en ik onze nagels nog laten gellakken. Het kost hier bijna niks en dan hoeven we het zelf niet te doen voor een keer, ideaal.

Vrijdag avond zijn we laat naar denpasar/kuta gereden om ons laatste nachtje dicht bij het vliegveld te slapen. Hier hebben we nog even naar nog meeer souveniertjes gezocht voor thuis en mijn laatste roepia op gemaakt.
Vanochtend hadden we pas voor het eerst deze reis echt last van het ongedierte. Het ontbijt restaurant van ons hotel zat helemaal vol met kakkerlakken. We zijn maar opgestaan en ergens anders heen gegaan. We willen natuurlijk niet op de lange terug vlucht naar huis op de wc zitten.

Om 4 uur (indonesiese tijd) vliegen we terug en zondag ochtend om half 9 land ik op schiphol. We hebben nog een tussenlanding in Singapore van 6 uur dus gaan we nog een tour doen door het vliegveld.

Eenmaal thuis ga ik gewoon door met ospel kermis en kan ik iedereen dus weer snel terug zien. Ik moet helaas een dagje missen van ospel kermis omdat ik in het vliegtuig zit. Mam zou zeggen: dat het dan maar door gaat zonder jou. Maar gek genoeg gaat het toch door..

Bedankt voor het lezen van mijn blogs en voor alle leuke reacties!
Tot snel allemaal,
Liefs en laatste xxx uit Bali.

1. Josette:
    24 juni 2017
    't Was leuk om te lezen ,Sam. Wat een ervaring!!
  2. TonLamerichs:
    24 juni 2017
    Nou sam wij hebben genoten van je verhalen en wensen jou een goede vlucht terug naar huis en je weet op ospel staat de deur altijd voor je open en geniet van pien zijn nieuwe aanwinst als je weer thuis bent want het is een mooi menneke
  3. Francien:
    Geweldig verslag.
    Zo te lezen heb je ook ontzettend genoten.
    Dat nemen ze je niet meer af.
    Goeie reis nog en fijne kermisdagen.

groetjes Francien
  4. Anja van Ekert:
    24 juni 2017
    Zo te lezen heb je n geweldige reis gehad, veilig thuis Sam.
  5. Hans:
    24 juni 2017
    Ja Sam fijne reis terug sommige mensen reageren zo spontaan daar sla ik pal van achter over Gr je papa
  6. Riet Gommers:
    25 juni 2017
    Sam welkom thuis in je eigen vertrouwde omgeving en een goei ospel Kermis gr