Week twee health care teaching en meteen ook de laatste

20 mei 2017 - Senganan, Indonesië

Terug in ons vertrouwde Ubud zijn we maandag weer begonnen aan een nieuwe week les geven. De kinderen waren erg blij om ons terug te zien. We zijn begonnen met een lesje over de verschillende onderdelen van je lichaam. Woensdag hadden we dit herhaald en het was opvallend om te zien dat ze bijna alles al wisten in het Engels.

Ook hebben we het deze week over gezonde voeding gehad. Tijdens de lessen die we geven hebben de kinderen telkens een half uur pauze. En met wat voor eten en snoep ze dan allemaal aan komen zetten is onvoorstelbaar. Ze hebben yelly snoepjes en zakjes waar een soort ijs in zit. Maar ook gewoon zakjes waar warme tofu of kip in zit. Een meisje kwam deze week zelfs een mini zakje met snoepjes met ons delen. 3 keer raden wat daar in zat.. Hagelslag! Toch vroegen wij ons af hoe ze in de pauze aan die ijskoude ijsjes en dat warme eten komen, dus liepen we ze een keer achterna. Er zitten elke dag 2 vrouwen aan de straat die eten voor heel weinig verkopen aan de kindjes.

Na de pauze doen we meestal spelletjes met de kinderen omdat ze dan erg druk zijn en een half uur later klaar zijn met school. We hoeven maar een muziekje op te zetten zoals de macarena en daar zijn ze een half uur zoet mee. Zelfs als de kinderen van andere klassen het horen komen ze naar ons lokaal toe, om mee te doen.

De afgelopen weken hebben we verschillende dingen met ze gedaan zoals tanden poetsen handen en gezicht wassen haren kammen etc. We hadden van al deze dingen een liedje gevonden en vrijdag hadden we dit liedje helemaal af. Hier moesten ze dan hun tanden borstel, zeep en een kammetje bij gebruiken wat ze van ons hebben gekregen. We hebben het hele liedje met ze gezongen en opgenomen. Ik plaats de video online. Ze zingen allemaal luid en duidelijk mee!

We kregen vandaag te horen dat volgende week de centrale examens zijn en de kinderen dus geen les van ons krijgen. Volgende week gaan wij dus kinderen garden doen. Is opzich niet zo erg want dan geef je les van 8 tot 10 in de ochtend en zijn we in de middag met zijn vieren vrij om allerlei dingen te doen en zien van Ubud en omgeving.

Vrijdag zijn we nog sushi gaan eten (voor de 3de keer deze week) in een restaurant in Ubud wat we eindelijk gevonden hebben. Daarna nog even een grapefruit bintang gedronken en niet te laat naar bed. Want zaterdag moeten we om 7 uur vetrekken voor onze tour (met verschillende stops) richting menjagang island. Ze zeggen dat het de mooiste snorkel plek van Bali is en het staat op de 3de plek van de wereld.

Tot snel weer, liefss xxx

1. Tante Alda:
    20 mei 2017
    Heb je het naar je zin Sam ik geloof het wel hè trouwens een leuk verhaal veel succes en geniet er van groetjes tante
  2. Francien:
    20 mei 2017
    Geniet!
    Mooi te lezen hoe het met je gaat en wat je allemaal meemaakt.
    Groetjes xxx