Mijn reis is eindelijk begonnen!

1 mei 2017 - Ubud, Indonesië

Afgelopen zaterdag was het dan zo ver, ik mocht eindelijk beginnen aan mijn reis naar Indonesië.
Afgelopen weken heb ik het nog druk gehad met de laatste dingetjes afronden op school en heb ik voorlopig mijn laatste lesje gegeven op het commanderij college.

Ik heb afscheid genomen van mijn lieve vriendinnetjes en familie en nog net even mooi koningsnacht/dag mee gepakt in Amsterdam met Janou. Maar dat was voorlopig toch echt mijn laatste stap avond in Nederland..

Zaterdag ben ik thuis om 11 uur vertrokken met pap en mam. Op schiphol viel de drukte mee te vallen tot we in de rij stonden voor naar Indonesië.. Die was iets drukker. Maar gelukkig mochten pap en mam hier nog gewoon met mij mee lopen. Aan het einde van de rij heb ik toch echt afscheid genomen van ons pap en mam. Maar met mij komt alles goed mam, ga tenslotte ''maar'' 2 maandjes. Voor mij is dit zooooo voorbij, voor jullie misschien niet.

De vliegreis is goed verlopen, eerst gtst terug gekeken tot hoe ver ik kon.. en na mijn eerste magnetron maaltijd van deze vlucht,(kip met rijst) ben ik gaan slapen. Ik heb dan ook van 8 tot half 3 geslapen(Nederlandse tijd). Dit was perfect voor de tijd in Indonesië want daar was het nu half 9 (6 uur later dus) We kregen toen dus ook ons ontbijt in het vliegtuig, dit was..... kip met rijst. Iets wat ik nog veeel zal eten hier.

We hadden een tussen landing op Jakarta, waar we alvast ons visum aan konden vragen. Dit ging gelukkig zonder moeite en kregen er alle 4 meteen een voor 30 dagen.

De 2de vlucht was nog maar 2 uurtjes en dan waren we eindelijk in Bali. Op deze vlucht kregen we dan nog eens lunch en dit was verassend.. kip met rijst.

Eenmaal in bali aangekomen hebben we onze euro omgewisseld in, roepia
65 euro is hier 1.000.000 roepia.
Eigenlijk ben ik hier dus miljonair voor een keer.

De organisatie van de green lion, waar we het vrijwilligerswerk gaan doen, stond buiten het vliegveld meteen op ons te wachten met een blaadje met onze 4 namen er op. Ik kreeg al meteen de vraag van de chauffeur, bent u de dochter van Mark van Bommel? Mijn antwoord was natuurlijk; nee hij is mijn neef. Na een korte maar vooral warme rit naar de auto, hebben we onze backpacks ingeladen en moesten we nog 1,5 uur in de auto zitten naar Ubud.  Het is hier 30 graden, erg wennen als je van je winterjas naar 30 graden gaat.

Eenmaal in Ubud, was het helaas al donker dus konden we niet zoveel van de omgeving zien. We hebben onze backpack op de kamers gelegd. Het is hier een soort dorpje met verschillende huizen. Er wonen allemaal verschillende mensen uit alle kanten die hier vrijwilligerswerk komen doen. We hebben samen met zijn 4 een kamer en delen deze met 2 meisjes, eentje uit Denemarken en eentje uit Engeland. Erg gezellig om hun ervaring te horen, omdat zij hier al langer zitten. Ook zitten er meerdere Nederlandse in ons huis waar we al meteen contact mee hadden.

We zijn vervolgens met zijn 4 nog wat gaan eten in een gezellig restaurant hier in de straat. We waren hierna alle 4 dood op van de reis en dus lekker in slaap gevallen onder onze klamboes, want maandag begon het dan. We beginnen met een cultuur week om kennis te maken met Ubud en de omgeving van Ubud waar we de komende 4 weken gaan verblijven.

In mijn volgende blog vind je al mijn ervaringen van deze cultuur week terug! Ik ga nu slapen, het is hier nu half 1 snachts namelijk en die hitte put je behoorlijk uit..

Ps. Ik ga enkele foto's alvast toevoegen in het foto album als de WiFi mee werkt..

Veel liefs en tot snel! xxx

1. Hans:
    1 mei 2017
    Mooi verhaal ik geniet er van en jij ook zo te lezen. Foto`s nog niet gezien. Gr papa
  2. Bart:
    1 mei 2017
    Super Sam!!! Geniet maar volop.
  3. Hans:
    Welke Bart van tante anny
  4. Tante Alda:
    Leuk Sam geniet ervan groetjes
  5. Silvia:
    1 mei 2017
    Hee Sam, is het dan eindelijk zo ver? Wij willen je heel veel succes wensen. Geniet en beleef dit geweldige avontuur voor de volle 100%. Wij gaan je blog volgen!

Groetjes Joris, Silvia, Amber en Ries
  6. Riet Gommers:
    2 mei 2017
    Hoi Sam alles goed verlopen met de reis.het ziet er goed uit in het verre Indonesië en nu weer aan de bak .Sam veel succes met jullie stage gr
  7. Jos en Annemie:
    3 mei 2017
    Hoi Sam,

Veel succes en geniet van deze wereldse onderneming.
  8. Willeke:
    4 mei 2017
    Leuk Sam!
    Geniet van je tijd daar en hou ons op de hoogte!

Groetjes Willeke